Často kladené dotazy

Limity

Můžu si týdenní limit pro nákupy na internetu navýšit/snížit?
Ano. Limit pro platby na internetu si můžete kdykoli zvýšit či snížit na klientské lince.
Kde si můžu limit pro platby na internetu navýšit/snížit?
Výši limitu pro platby na internetu si můžete změnit na klientské lince.
Jak často si můžu limity měnit?
Limity, které lze přenastavit (limit pro nákupy na internetu a limit pro bezkontaktní platby bez zadání kódu PIN), si můžete kdykoli a neomezeně měnit zdarma na klientské lince.
Proč transakční limity na kartě měníme?
Nechceme zbytečně omezovat vaše platby. Proto zvyšujeme týdenní limity na kartách, abyste mohli pohodlně platit a nízký limit vás v tom neomezoval.
Co když už mám týdenní limit pro platby na internetu přenastavený?
Jestliže jste si limit pro platby na internetu již změnili, tak vám limit měnit nebudeme. Limit si můžete trvale snížit na libovolnou částku.
Není zvýšení limitu pro platby na internetu či bezhotovostní transakce nebezpečné?
Rozhodně ne. Bezpečnost karet je u nás na prvním místě. Internetové platby jsou chráněny technologií 3D Secure, která patří k nejvyšší formě zabezpečení internetových plateb současnosti.
Na jaké období se transakční limity vztahují?
Týdenní limity se vztahují na období od pondělí 00:00 hod do neděle 23:59 hod. Denní limit pro bezkontaktní transakce bez zadání PINu platí vždy jen jeden den, a to od 00:00 hod do 23:59 hod.
Kde můžu najít informaci ohledně limitů nastavených na své kartě?
Aktuální informace o všech svých limitech můžete kdykoli zjistit na klientské lince. Výši rámce naleznete také každý měsíc ve vašem výpisu.
Když mám limit pro nákupy na internetu nastaven na 0 Kč, změní se mi?
Nezmění, zůstane stále nulový. Klientům, kteří si jakkoliv přenastavovali svůj limit pro nákupy na internetu, zůstane limit stejný s tím, že si jej můžou trvale zvýšit na klientské lince.
Je změna transakčních limitů nějak zpoplatněná?
Není, změna je zcela zdarma.
Chci-li zvýšit úvěrový rámec, co musím udělat?
Nejjednodušší cesta je přes Správce financí, kde si svůj rámec můžete navýšit během několika kliknutí. V sekci Karty vyberte svou kartu a v oblasti Zůstatky klikněte na odkaz Navýšit rámec.
Proč se zavádí limit pro bezkontaktní platby bez zadání PINu?
Někteří lidé se obávají zneužití karty právě proto, že není potřeba zadávat PIN. Abychom vám poskytli co největší možnou ochranu před zneužitím karty, zavádíme nově tento limit.
Co se stane s limitem pro bezkontaktní platby, když jednou zaplatím kartou se zadáním PINu?
V tu chvíli se limit pro bezkontaktní transakce bez PINu resetuje a automaticky nastavuje na úvodní hodnotu bez ohledu na to, kolik transakcí a v jaké výši v ten den proběhlo.
Na jakou dobu se limit pro bezkontaktní transakce bez PINu vztahuje?
Denní limit platí vždy jen jeden den, a to od 00:00 hod do 23:59 hod.
Kolik bezkontaktních transakcí bez zadání PINu můžu denně udělat?
Nezáleží na počtu provedených transakcí, ale na celkové výši (objemu peněz) transakcí. Počítá se částka, v jaké se transakce zaúčtovaly. V případě zahraničních transakcí to je částka zaúčtovaná v korunách.

Inkaso splátky

Proč si můžu zřídit inkaso až po 1. 12. 2016?
Toto je den, kdy oficiálně tuto službu pro naše klienty spouštíme. Protože chceme, abyste měli informace dostatečně dopředu, informujeme vás o všech změnách již nyní.
Jaký je rozdíl mezi inkasem měsíční splátky a inkasem celkové dlužné částky k úhradě?
Inkaso měsíční splátky strhne jen nově vygenerovanou měsíční splátku. Její součástí jsou také případné splátky ze splátkových programů. Částka, která vám bude tímto inkasem strhnuta, je označena ve vašem měsíčním výpise jako inkasovaná částka.
Inkaso celkové dlužné částky k úhradě strhne celou částku, která je vyčerpaná na kartě. Její součástí jsou případné splátky ze splátkových programů. Pokud má vaše karta bezúročné období, tak tímto inkasem máte zaručené, že ho využijete. Toto je den, kdy oficiálně tuto službu pro naše klienty spouštíme. Protože chceme, abyste měli informace dostatečně dopředu, informujeme vás o všech změnách již nyní.
Co se strhne, pokud mám zvolené inkaso měsíční splátky?
Inkaso měsíční splátky strhne jen částku označenou ve vašem měsíčním výpise jako inkasovaná částka. Inkasovaná částka zahrnuje nově vygenerovanou měsíční splátku. Její součástí jsou případné splátky ze splátkových programů.
Co se strhne, pokud mám zvolené inkaso celkové dlužné částky k úhradě?
Inkaso celkové dlužné částky strhne celou částku, která je vyčerpaná na kartě. Její součástí jsou případné splátky ze splátkových programů. Pokud má vaše karta bezúročné období, tak tímto inkasem máte zaručené, že ho využijete.
Co se stane, když pošlu peníze navíc mimo inkaso měsíční splátky?
Jakákoli částka, kterou pošlete, se zaúčtuje ve prospěch vašeho účtu ke kartě. Inkaso se provede i přesto. Dodatečnou částkou tak ponížíte dlužnou částku z úvěrového účtu.
Do kdy si můžu inkaso změnit, aby změna byla platná v daném měsíci?
Pokud chcete provést jakoukoli změnu v inkasu, je potřeba ji provést do desátého dne v daném měsíci. Následně předáváme instrukce naší bance, která provádí inkaso tak, aby se částka mohla strhnout k patnáctému dni v měsíci.
Co musím udělat pro sjednání inkasa?
Stačí jít do Správce financí, vyplnit jen několik málo informací a následně dát ve své bance souhlas s inkasem ze svého bankovního účtu. Sjednání inkasa trvá několik minut. Pokud nevyužíváte Správce financí, mohou s vámi inkaso sjednat i operátoři na klientské lince.
Co se stane, když nebudu mít dostatek peněz na svém účtu?
Inkaso se neprovede. V tu chvíli vám pošleme SMS o tom, že inkaso se nezdařilo s doporučením, co nejdříve splátku zaslat jiným způsobem. Nejrychlejší způsob úhrady splátky je přes terminály Sazky.
Kde si můžu inkaso zřídit?
Inkaso si můžete sjednat ve Správci financí nebo na klientské lince.
Kde si můžu inkaso zrušit?
Inkaso si můžete zrušit ve Správci financí nebo na klientské lince.
Lze změnit variantu inkasa?
Ano. Pokud máte sjednáno inkaso měsíční splátky, můžete si jej změnit na inkaso celkové dlužné částky k úhradě a samozřejmě i naopak. Změnu varianty inkasa lze provést ve Správci financí nebo na klientské lince zcela zdarma.
Jaká je cena služby inkasa?
Inkaso měsíční splátky i inkaso celkové dlužené částky k úhradě je zpoplatněno 19 Kč za měsíc.
Inkaso celkové dlužné částky k úhradě je zpoplatněno 19 Kč za měsíc.
Uvidím někde informaci, jaký typ inkasa mám zřízený a z jakého účtu?
Ano. Všechny informace o vašem inkasu naleznete v nastavení karty ve Správci financí nebo je zjistíte zavoláním na naši klientskou linku.
Co se stane, když mám zřízené inkaso a požádám o odklad splátky?
Pokud nás požádáte o odklad splátky do desátého dne v daném měsíci, inkaso neproběhne.
Jak si nastavit inkaso ve své bance?
Většina bank umožňuje zřídit inkaso v internetovém bankovnictví. Stačí zadat číslo účtu, v jehož prospěch může být inkaso prováděno – 2011000005/6000. Tento účet vede PPF banka a.s. Inkaso vám budeme strhávat pravidelně každý měsíc.
Jaké limity pro inkaso si mám nastavit na svém bankovním účtu?
Pro inkaso měsíční splátky doporučujeme nastavit limit ve výši aspoň jedné pětiny sjednaného úvěrového rámce.
Pro inkaso celkové dlužné částky k úhradě doporučujeme nastavit si limit na částku o něco větší, než je sjednaný úvěrový rámec, a to pro případ, že byste si chtěli v budoucnu úvěrový rámec navýšit.
Zjistím, že nedošlo k provedení inkasa?
Pokud se inkaso nezdaří, budeme vás co nejdříve informovat SMS zprávou na číslo, které máme u vás uvedené. V tu chvíli doporučujeme co nejdříve provést platbu jiným způsobem, abyste se nedostali do prodlení s úhradou splátky. Nejrychlejší platba je prostřednictvím terminálu Sazky.
Pokud se inkaso neprovedlo, stihnu ještě zaplatit včas?
Určitě ano. Pokud ještě ten den, kdy vám zašleme SMS o neúspěšném stržení inkasa, provedete platbu přes terminál Sazky, splátka rozhodně přijde včas. Nedoporučujeme ale v tu chvíli využívat poštovní poukázky, které jsou nejpomalejší formou platby. Jejich převod může trvat až pět dní, bankovní převod může trvat až tři pracovní dny.

Odklad splátky

Jak si o odklad splátky požádám?
Nejjednodušší cesta je zavolat na klientskou linku, kde operátoři ověří, zda splňujete všechny podmínky nezbytné pro využití odkladu splátky a odklad vám zařídí.
Co musím udělat pro sjednání odkladu splátky? Musím něco doložit?
Nic nemusíte dokládat. Před provedením odkladu splátky jen ověříme, že splňujete všechny podmínky pro využití této služby, ověříme vaši platební morálku a to, jestli splácíte všechny smlouvy, které jste s námi uzavřeli, řádně a včas.
Jaká je cena služby odklad splátky?
Cena jednorázového odkladu splátky je 199 Kč.
Naúčtuje se mi poplatek, když o odklad splátky požádám a pak jej nevyužiji?
Ano, pokud požádáte o odklad splátky a následně pošlete jakoukoli částku, považujeme ji za mimořádnou splátku a poplatek za odklad splátky vám budeme účtovat.
Znamená to, že se mi v případě využití služby odklad splátky prodlouží bezúročné období?
V případě odkladu splátky se bezúročné období neprodlužuje. To je vždy maximálně 51 dní od data čerpání.
Kdy nejdříve si můžu o odklad splátky požádat?
O odklad splátky na své kartě můžete požádat nejdříve po prvních třech řádně a včas zaplacených splátkách.
Mohu při odkladu splátky kartu i nadále využívat?
Ano, karta není v době odkladu splátky blokovaná. To znamená, že kartu můžete používat tak, jak jste zvyklí.
Projeví se odklad splátky nějak v úvěrových registrech?
Nic takového nehrozí. Pokud žádáte o odklad splátky, výše vaší předepsané splátky je rovna 0 Kč a dluh po splatnosti vám tedy nevzniká.
V jaké výši bude splátka následující po využití odkladu splátky? Budou to dvě splátky dohromady?
Následující splátka se vypočte z aktuálního dluhu na kartě v daném čase po odkladu. Splátka následující po využití odkladu splátky tedy není ve výši dvou splátek.

Dotaz na zůstatek

Jaká je cena poplatku za dotaz na zůstatek v bankomatu?
Každý dotaz je zpoplatněn 19 Kč. Pokud však ve stejném měsíci také vyberete z bankomatu, poplatek za zobrazení zůstatku se vám nebude účtovat a u tohoto dotazu ve svém výpise uvidíte 0 Kč.
Je časově omezeno do kdy musím udělat dotaz či výběr, abych neměl dotaz na zůstatek zpoplatněn?
Jediné časové omezení je, že výběr z bankomatu a dotaz na zůstatek v bankomatu musí být uskutečněny vždy v jednom kalendářním měsíci.
Co je služba SMS INFO? Kolik stojí?
Díky službě SMS INFO získáte při každém pohybu (transakci, výběru z bankomatu, platbě, převodu peněz atd.) na vaší kartě sms o částce a také zůstatku na kartě. Každý měsíc za částku 19 Kč získáte neomezený počet informačních sms.
Jak si jinak mohu zjistit svůj zůstatek na kartě?
Informaci o zůstatku můžete získat ve Správci financí www.spravcefinanci.cz, na klientské lince 542 100 200, případně díky služby SMS INFO nebo ve svém výpisu.
Je nějak omezený počet bezplatných dotazů na zůstatek v bankomatu za měsíc?
Počet bezplatných dotazů na zůstatek v bankomatu není nijak omezen, záleží jen, kolik výběrů v daném měsíci uděláte.
Kdy uvidím poplatek za zobrazení zůstatku v bankomatu zaúčtovaný ve Správci financí?
Informaci o zaúčtování dotazu na zůstatek v bankomatu uvidíte ve Správci financí na začátku každého kalendářního měsíce, a to vždy za předchozí měsíc.

Papírové výpisy

Jak si můžu zřídit pouze elektronický výpis
Stačí vyplnit formulář zde.
Je změna formy výpisu nějak zpoplatněna?
Ne, změna formy výpisu je zdarma.
Můžu si jej zřídit i dříve než od 1. 12. 2016?
Ano, můžete si jej zřídit hned. Stačí vyplnit formulář zde.
Mám nastavené elektronické i papírové výpisy, budu je mít zpoplatněny?
Elektronický výpis je vždy zdarma. Pokud však máte současně elektronický i papírový výpis, budete mít papírové výpisy od 1. 12. 2016 zpoplatněny. Měsíční poplatek za papírový výpis v tomto případě činí 19 Kč. Pokud za papírový výpis platit nechcete a chcete dostávat pouze elektronické výpisy, můžete si papírové výpisy jednoduše zrušit. Stačí vyplnit formulář zde.
Jak se zaregistruji do Správce financí?
Přesný postup najdete zde.
Bude v elektronickém výpisu totéž co v papírovém?
Ano, nový elektronický výpis vypadá stejně jako ten papírový, spolu s nabídkami přímo šitými na míru klienta a případnými vysvětlivkami a radami.
Co když si budu chtít elektronický výpis vytisknout, půjde to?
Vytisknutí půjde standardním způsobem z formátu PDF, který bude jako příloha e-mailu, případně také ze Správce financí. Ve Správci financí si navíc postupně budete moci zobrazit a vytisknout až 12 posledních výpisů.
Budu mít k elektronickým výpisům přístup i jiným způsobem než e-mailem?
Ano, elektronické výpisy budete mít k dispozici od 1. 12. 2016 také ve vašem Správci financí, první výpis, který zde uvidíte bude za 10. měsíc.

Změna čísel

Číslo si uložte do svého mobilu

Proč dochází ke změně?
Čísla pevných linek jsou transparentnější. Okamžitě vidíte, jaký typ linky to je a podle toho i cenu volání na takovou linku. Proto jsme se rozhodli je zavést co nejdříve.
Do kdy bude možné se dovolat na původní čísla telefonních linek?
Stará telefonní čísla přestanou fungovat k 31. 10. 2016.
V čem je volání výhodnější? Nebude nová telefonní linka pro mě drahá?
K volání na pevné linky můžete využít volné minuty, pokud je máte sjednané v rámci svého telefonního tarifu.