icon_search

    Zůstaňte s námi v kontaktu i po GDPR!

    Znáte nové Nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů GDPR, které brzy vstoupí v účinnost? Určitě jste o něm slyšeli, ale pro jistotu nás nechte udělat menší souhrn toho, co pro vás jako zákazníky Tesco toto Nařízení znamená.

    Naše transparentnost v oblasti ochrany soukromí
    V Tesco každý den tvrdě pracujeme na tom, abychom vám zajistili ten nejlepší servis. Velmi důležitým prvkem této práce je i péče o osobní údaje, které nám poskytujete. Bereme ochranu osobních údajů velmi vážně a zavázali jsme se k respektování vašich práv, neboť zájmy našich zákazníků jsou ve středu naší pozornosti u všeho, co děláme. Chceme, abyste si byli jisti, že vaše osobní údaje jsou u nás v naprostém bezpečí. Naším cílem je transparentnost vůči zákazníkům a jistota, že vědí, jakým způsobem užíváme jejich osobní údaje za účelem poskytnutí ještě lepšího a osobnějšího zážitku z nakupování v Tesco. Z tohoto důvodu vás brzy budeme ještě kontaktovat, abychom vás informovali o nových zásadách ochrany soukromí a souborech cookies a dále o změnách, které jsme udělali v obchodních podmínkách a pravidlech používání spojených s klíčovými službami, které zákazníkům nabízíme. To nám zajistí, že s vámi budeme moci zůstat v kontaktu i po 25. květnu 2018.

    1. Čeho se toto Nařízení týká?

    Nové Nařízení Evropské unie „Obecné nařízení o ochraně osobních údajů“ (GDPR) vstoupí v účinnost 25. května 2018. Vzniklo proto, aby vám dalo větší kontrolu nad tím, jak vaše osobní údaje společnosti shromažďují a nakládají s nimi. Jde o Nařízení EU, tedy platí pro všechny společnosti či organizace působící v rámci EU (jako např. Tesco) a také pro ty nadnárodní společnosti či organizace, které zpracovávají osobní údaje občanů EU.

    Transparentnost je klíčovou součástí a výsledkem této změny, protože byste měli vědět, jak se využívají osobní údaje, které se vás týkají, například když chcete využívat naše služby, jako je věrnostní program Clubcard, Tesco Online nákupy nebo elektronický přímý marketing (tj. dostávání Tesco newsletterů).
    GDPR přináší nová práva subjektům údajů, jako je právo na přenositelnost osobních údajů a právo na jejich výmaz. Přenositelnost osobních údajů je nové právo, díky němuž bude moci kdokoliv v EU převést své osobní údaje mezi společnostmi či organizacemi. Tato služba je bez poplatku a umožňuje zákazníkům změnit poskytovatele služeb. Funguje to tak, že dojde k elektronickému převedení a doručení dat ve strukturovaném, běžně užívaném a strojově čitelném formátu, jako je JSON, který bude používán v Tesco.

    Právo na výmaz (také známé jako „právo na to být zapomenut“) dá jednotlivcům možnost v některých případech zažádat o vymazání svých osobních údajů. Toto právo ovšem není absolutní a platí pouze za určitých okolností; například pokud osobní údaje nejsou už nezbytně nutné pro původní účel, pro který byly shromážděny a zpracovány, nebo když zpracování bylo založeno na souhlasu, který byl jednotlivcem odvolán, a neexistuje žádný jiný právní titul pro zpracování.

    Práva, která už v tuto chvíli máte na základě zákona o ochraně osobních údajů, jako například právo na přístup k vašim osobním údajům a jejich opravu, právo požadovat vysvětlení, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné, vám zůstávají, a tedy je budete moci uplatnit i po 25. květnu 2018.

    2. Jak Tesco zajistí, aby bylo transparentní?

    Dodržování soukromí u služeb, které poskytujeme našim zákazníkům, bylo dosud obsaženo v několika různých zásadách o ochraně soukromí a souborech cookies. V některých případech byly zásady o ochraně soukromí a souborech cookies zahrnuty v obchodních podmínkách a pravidlech používání našich služeb (Clubcard, Tesco Online nákupy, marketingové novinky).

    Pro větší přehlednost a zjednodušení jsme pro vás vytvořili nové a jednotné Zásady o ochraně soukromí a souborech cookies, v nichž už naleznete všechny potřebné informace o tom, jakým způsobem je zajištěna ochrana vašeho soukromí a jak je nakládáno s vašimi osobními údaji, které nám poskytujete při komunikaci s námi nebo při užívání kterékoliv z našich služeb. Nezávisle na tom, zda jste členy a využíváte benefitů věrnostního programu Tesco Clubcard, nebo využíváte služeb Tesco Online nákupy, nebo odebíráte novinky Tesco, nebo jste prostě jen našimi zákazníky, najdete všechny užitečné informace týkající se ochrany soukromí a osobních údajů sloučené v jedněch zásadách o ochraně soukromí a souborech cookies, v nichž nebude chybět ani jednoduchý návod na to, jakým způsobem můžete uplatnit svá práva týkající se osobních údajů.

    Především si chceme být jisti, že chápete, jakým způsobem vaše osobní údaje shromažďujeme a používáme za účelem poskytnutí ještě lepšího a osobnějšího zážitku z nakupování v Tesco.

    K dosažení těchto cílů jsme vytvořili nové znění Zásad o ochraně soukromí a souborech cookies, které vám ozřejmí:

    • jak kombinujeme osobní data, která od vás nasbíráme, když u nás nakupujete online nebo v kamenném obchodě, k tomu, abychom vám mohli poskytnout takové služby a marketingovou komunikaci včetně online reklamy, o kterých si myslíme, že nejvíce odpovídají vašim zájmům,
    • jak sdílíme vaše osobní údaje s ostatními organizacemi v Tesco skupině,
    • jaká práva máte ve spojitosti s uchováváním vašich osobních údajů.

    3. Co potřebujete vědět o věrnostním programu Clubcard a službě Tesco Online nákupy?

    Upravili jsme také pravidla a podmínky týkající se věrnostního programu Clubcard, aby byly kratší, jasné a uživatelsky přívětivé, tj. snadno čitelné a srozumitelné. Chceme vás nicméně ujistit, že tato změna žádným způsobem nemění vaše práva a členství v Tesco Clubcard. Pravidla a podmínky týkající se toho, jak věrnostní program Clubcard funguje (včetně těch o sbírání Clubcard bodů, uplatňování kuponů, slev atd.), se nemění. Změna pravidel nijak neovlivní vaše již získané Clubcard body, kupony a slevy.

    Pravidla a podmínky pro Tesco Online nákupy byly také upraveny dle požadavků Nařízení GDPR.

    Jak již bylo zmíněno, plné vysvětlení změn bude možné najít v nových Zásadách o ochraně soukromí a souborech cookies. Tyto nové Zásady a upravená pravidla a podmínky pro Clubcard a Tesco Online nákupy budou zveřejněny od 20. dubna 2018.

    Rádi bychom vám nechali dostatek času na seznámení s novými pravidly předtím, než vstoupí v účinnost. Proto vás brzy budeme ještě jednou kontaktovat, abychom vám poskytli odkazy na dokumenty zmíněné výše, takže budete mít čas si je pečlivě přečíst, než budou platné a účinné.

    4. Jak změna ovlivní marketingovou komunikaci Tesco pomocí SMS a e-mailu?

    Pokud jste doteď odebírali naši marketingovou komunikaci přes elektronické prostředky (jako jsou textové zprávy nebo e-maily), budete ji dostávat i nadále, pokud si nebudete sami přát ukončit její odběr.

    Budeme naprosto respektovat, když v budoucnu změníte názor a rozhodnete se přestat naši marketingovou komunikaci nadále odebírat.

    V nadcházející zprávě, kterou vám brzy pošleme, najdete speciální odkaz, přes nějž se případně budete moci odhlásit z odběru této komunikace.

    Pokud se rozhodnete zůstat s námi nadále v kontaktu i po 25. květnu 2018, pamatujte, že kdykoliv budete v budoucnu chtít, můžete se pomocí odkazu umístěného v každé naší komunikaci odhlásit z tohoto odběru.

    Často kladené dotazy

    Co se stane 25. května 2018?

    GDPR vstoupí v účinnost pro všechny členské státy EU. Ve stejný den začnou platit naše nové Zásady o ochraně soukromí a souborech cookies (online se objeví den předtím), stejně jako upravená pravidla a podmínky služeb Tesco Clubcard a Tesco Online nákupy. Vaše osobní údaje budou zpracovány společností Tesco dle podmínek GDPR, jak je to v nich stanoveno.

    Zůstanu stále členem Tesco Clubcard?

    Zajisté, vaše členství ve věrnostním programu Tesco Clubcard a váš účet zůstanou beze změny. Budete stále dostávat veškeré zprávy, jako jste dostávali dosud, ledaže byste se rozhodli z odběru odhlásit nebo smazat svůj účet.

    Budu stále moci využívat služeb Tesco Online nákupy?

    Stejně jako u Clubcard zůstanete uživatelem služeb Tesco Online nákupy se svým účtem beze změny a budete nadále dostávat veškeré zprávy, jako jste dostávali dosud, ledaže byste se rozhodli z odběru odhlásit nebo smazat svůj účet.

    Kde najdu informace o ochraně osobních dat a ochraně soukromí?

    Přečtěte si prosím naše nové Zásady o ochraně soukromí a souborech cookies. Odkaz na ně naleznete ve zprávě, kterou vám brzy zašleme.

    Musím něco udělat pro to, abych stále dostával marketingovou komunikaci od Tesco?

    Ne, nemusíte – veškeré e-maily nebo SMS zprávy, k jejichž odběru jste se přihlásili a které jste dosud dostávali, budete dostávat i nadále. Toto se změní pouze ve chvíli, kdy se sami rozhodnete z jejich odběru odhlásit. Chtěli jsme vás jen informovat o změně v pravidlech a podmínkách našich služeb a o nových zásadách o ochraně soukromí a souborech cookies, aby vám bylo jasné, jakým způsobem jsou vaše osobní údaje chráněny po 25. květnu 2018.

    Budu mít možnost přestat odebírat marketingovou komunikaci i po 25. květnu 2018?

    Ano, možnost přestat odebírat veškerou naši marketingovou komunikaci budete mít kdykoliv, a to kliknutím na odkaz spojený s odhlášením z odběru, který bude přiložen v každé naší komunikaci.

    Máte stále nějaké otázky?

    Zavolejte zdarma na naši zákaznickou linku 800 222 555, denně od 8:00 do 20:00 hodin, rádi zodpovíme všechny vaše dotazy.