Zdravý životní styl Fitness 6 užitečných rad pro venkovní sportovní aktivity v horkých dnech

V letním období však zájem často opadá, jelikož horko značně komplikuje outdoorové běhání a jiné sportovní aktivity. Ale sportu pod širým nebem se nemusíte vzdávat ani v červenci a v srpnu. Shromáždili jsme několik užitečných rad, abyste si běhání nebo trénink dokonale a rozumně užili i v nejteplejším období roku.

  1. Sportujte v chládku!

Nejlepším obdobím je časné ráno! Samozřejmě, to se lehce řekne, ale komu by se chtělo vstávat o hodiny dřív z postele, aby se ještě k tomu unavil a zapotil? Ale je mnoho lidí, podle kterých se opravdu vyplatí přivstat si a užít si východ slunce na hřišti a potom se fit a nabitý energií vydat do práce. Plánem B může být také pohyb v pozdějších večerních hodinách, sportování po západu slunce, ale mějte na paměti, že organismus se v takovém případě dostane ještě do obrátek a počítejte s tím, že ještě dlouhé hodiny potom nebudete moct usnout.

  1. Vyhýbejte se denním obdobím, kdy je nejvíce teplo!

Pokud se Vám do denního programu tělesný pohyb před východem nebo po západu slunce nevejde, snažte se alespoň vyhýbat se sportování venku mezi 11. a 18. hodinou, protože v tomto denním období je jednak velmi intenzivní UV záření, a také koncentrace alergenů v ovzduší je v těchto hodinách nejvyšší.

  1. Nečekejte přehnané sportovní výsledky!

Každý ví, že osobní rekordy a maximální sportovní výkony nevznikají při tropických teplotách. Spokojte se s tím, že jste splnili svou denní dávku a udělali jste něco pro své zdraví, procvičili jste si svaly, přispěli ke zlepšení krevního oběhu a nervového systému a posílili tak svou imunitu.

  1. Pijte dostatek tekutin!

Před tréninkem, během tréninku a také po tréninku! Při vysokých teplotách má organismus větší spotřebu tekutin, pocením se z těla vylučuje také mnohem větší množství minerálních látek než v jiných ročních obdobích, a proto se doporučuje alespoň po ukončení sportovních aktivit pít minerální vodu nebo izotonické nápoje. Kdo se sportu věnuje opravdu vážně a dlouhé hodiny, v létě by měl určitě konzumovat i minerální solné tablety na doplnění sodíku vyloučeného z těla pocením.

  1. Oblečení

Také správně zvolené oblečení přispívá ke komfortu během sportovních aktivit. Volte sportovní oděvy vyrobené ze speciálních technických materiálů, které absorbují vlhkost a rychle schnou. V letním období je nepostradatelným doplňkem také kšiltovka, kšilt nebo šátek světlé barvy, vyrobené ze speciálních technických materiálů.

  1. Věnujte pozornost varovným signálům!

Pocit žízně, návaly horka, intenzivnější pocení než obvykle, svalové křeče, bolesti hlavy a pocity slabosti jsou signály poukazující na to, že něco není v pořádku. Pokud se některý z těchto příznaků objeví, okamžitě přestaňte s běháním, protože organismus pravděpodobně vyčerpal zásoby tekutin a minerálních látek, případně jste možná dostali úpal. V takovém případě neprodleně doplňte tekutiny, snězte banán nebo energetickou tyčinku a běžte do stínu, kde vyčkejte, až Vám bude lépe nebo se srdeční puls sníží na hodnotu kolem 100 tepů za minutu.

Zdroj: futanet.hu, strokeinfo.hu

Publikováno: před 9 měsíci
Vytisknout stránku
Sdílet článek

Články

A jéje! Žádné výsledky Prosím, změňte kategorii.

Příběhy psané s chutí, které budete milovat

A jéje! Žádné výsledky Prosím, změňte kategorii.
2 3 4 5 6 7