Zdravý životní styl Moderní a fit strava Jídla, která si v pracovní den raději odpusťte

Máte dnes k obědu menu s polévkou a hlavním jídlem, nebo nestíháte a skočíte si jen po bagetu? Nebo si objednáte pizzu? Ať už to bude cokoliv, některé složky jídel je lepší přes pracovní den vynechat.

Pizza

Chcete-li podat dobrý výkon, nechte si ji raději na večeři. Lepek v těstu může zatížit váš trávicí systém a utlumit pozornost. I sýr a uzeniny vám budou ležet v žaludku o něco déle, než je záhodno.

Alternativa: Neodolatelnou chuť na pizzu zaženete pouze pizzou, to je jasné. Váš trávicí systém ale ocení její lehčí verzi – Margheritu nebo zeleninovou pizzu.

Smetanové omáčky

Lahodná smetanová omáčka, ať už je s masem, nebo těstovinami, sice vynese vaše chuťové pohárky do sedmého nebe, pro vaši pozornost to ale bude hotové peklo. Už pár minut po obědě vás přepadne pocit těžkého žaludku a únava.

Alternativa: Maso ani těstoviny  nemusíte jíst nasucho. Stačí, když si dáte poloviční dávku omáčky. Nebo si jí zalijte salát. Zkuste to, budete příjemně překvapeni!

Bageta s majonézou

Rychle ji koupíte, rychle ji sníte a rychle vás zasytí. Kalorií má dost, živin o něco méně, a proto vám naplní žaludek, ale nedodá potřebnou energii.

Alternativa: Pokud není čas na „dvoufázový“ oběd, sáhněte po celozrnné bagetě  s tuňákem  a zeleninou. A bez majonézy. Místo ní si pečivo pokapejte olivovým olejem .

Rychlé občerstvení

Po návštěvě fastfoodu si s sebou do práce přinesete charakteristickou vůni a kopec kalorií. Váš organismus vynaloží množství energie na zpracování tohoto nákladu a mozku se dostane jen malá část. Proto bude vaše schopnost soustředit se a pracovat o poznání nižší.

Alternativa: Když jste už vběhli do fastfoodu, poohlédněte se tam po něčem jiném než těžkém smažáku či jiných v oleji plovoucích gastronomických překvapeních.

Sladká tyčinka

Po obědě by to chtělo něco sladkého. Nejrychlejší volbou je čokoládová tyčinka, v lepším případě něco z cereálií. Povzbuzení je pouze chvilkové, energie se rychle vyčerpá a vy jste tam, kde jste byli – unavení, a kdyby bylo čokolády o něco víc, tak možná i nervózní.

Alternativa: Dejte si fík. Nebo oříšky. Nebo studentskou směs. Hrst sušeného ovoce  s oříšky zažene chuť na sladké, nezatíží váš žaludek ani váhu a cukr v krvi vás bude zásobovat energií déle než po té největší čokoládě.

Publikováno: před 11 měsíci
Vytisknout stránku
Sdílet článek

Články

A jéje! Žádné výsledky Prosím, změňte kategorii.

Příběhy psané s chutí, které budete milovat

A jéje! Žádné výsledky Prosím, změňte kategorii.
2 3 4 5 6