Zdravý životní styl Fitness Osobní trenér radí: 5 letních TOP spalovačů tuku

"Sportovní aktivity v přírodě považuji za ten nejlepší pohyb, který může člověk pro své zdraví, duševní pohodu, kondici a redukci tělesného tuku udělat. Člověk by měl využít každou příležitost sportovat venku. Pěkné prostředí, příroda, prostor, vzduch, slunce, to vše blahodárně ovlivňuje psychiku člověka a přímo ho nabíjí pozitivní energií," říká pro náš portál známý slovenský profesionální osobní trenér Ing. Július Karabinoš, PhD z Akademie Kalokagatia v Nitře. Obecně jde podle něj především o kondiční kardio trénink, který bychom měli upřednostnit před podobnými aktivitami v tělocvičně či fitcentru. Výběr jednotlivých aktivit je individuální.

Chůze
"Na prvním místě jsou vaše možnosti. Pokud nemáte žádné technické pomůcky, rozhodne upřednostněte chůzi, běh, nenáročnou turistiku. Nejdostupnější je snad rychlá chůze, kterou může vykonávat téměř každý. Samozřejmě, její tempo závisí na věku, hmotnosti, zdravotních aspektech. Ale to si vlastně každý musí přizpůsobit sobě, aby fyzická aktivita byla účinná. Tempo a čas se zpravidla postupně zvyšuje. Tempo zvyšujte jen na úroveň 60 - 70 procent pulzního maxima, kdy se nejúčinněji spalují tuky. Ideální je chodit alespoň jednu hodinu. Rychlou chůzí lze spálit od 200 do 400 kalorií za jednu hodinu. Záleží na pohlaví, věku a tempu," vyzdvihuje výhody nejpřirozenějšího pohybu tento sympatický chlapík.

Běh
Další skvělou volbou je podle Karabinoše běh. Vhodný je pro ty, kteří nemají problémy s klouby. "Běh je účinnější než chůze a spotřebujeme při něm i více energie. Můžeme tedy i ušetřit čas. Ideální je střídat běh s chůzí." Rychlejším během dokážete spálit až 500 kalorií za třicet minut.

Běh zvládne každý. Řekneme vám, jak začít

Turistika
Věděli jste, že se kvalitně zapotíte a vyždímáte nadbytečný tuk i při této činnosti? "Považuji ji za vydatnou kardio aktivitu. Člověk by si měl na ni vyhradit více času. Například i celý den. Odměnou jsou nepoznané krásy přírody a výhledy za vynaložené úsilí. S partnerkou Lenkou hory milujeme, každý rok vylezeme asi na deset až dvanáct slovenských vrchů," říká Július. Za hodinu spálíte 400 až 500 kalorií.

Cyklistika
Kolo nemůže chybět. Cyklistika je podle tohoto charismatického trenéra úžasný sport. "Nejen proto, že je dnes díky Petrovi Saganovi populární. Cyklistika je vhodná prakticky pro každého. Dokonce i pro ty, které při chůzi bolí klouby. V průměru spálíte možná dvakrát tolik energie jako při chůzi, ale to je individuální. Množství spotřebovaných kilokalorií při jednotlivých aktivitách v přírodě se nedá zevšeobecňovat. Ideální je, pokud si to člověk měří sám, aby byl v obraze. S přítelkyní jsme dali tři hodiny v přírodním terénu vedle Váhu. Lenka loni najezdila 9600 kilometrů, já něco přes 4000. Nejdelší trasou byl okruh kolem rakouského Neziderského jezera, "dělí se o své úspěchy.

Pět zásad hubnutí na kole 

Plavání
Pátou zdraví prospěšnou sportovní aktivitou v přírodě je plavání. Jeho účinky na organismus jsou dobře známé, díky vodě se totiž vůbec nezatěžují klouby a také lidé s velkou nadváhou se do něj mohou bez problémů pustit. A když si dáte záležet na rychlém tempu, vyformujete si postavu, pomůžete páteři a naberete kondičku. Za třicet minut svižného plavání spálíte až 500 kalorií. "Určitě jsou i jiné aktivity, které jsou zajímavé, přitažlivé a atraktivní. Nejsou však vhodné pro každého a vyžadují speciální přípravu i podmínky. Například vodní sporty, běh na lyžích, jízda na koni," dodává Július Karabinoš. Věděli jste, že má tento aktivní pán 65 let a jeho akční partnerka 61? Klobouk dolů!

Publikováno: Před více než 1 rokem
Vytisknout stránku
Sdílet článek

Články

A jéje! Žádné výsledky Prosím, změňte kategorii.

Příběhy psané s chutí, které budete milovat

A jéje! Žádné výsledky Prosím, změňte kategorii.
2 3 4 5 6 7