icon_search

    FAQ

    Najděte odpovědi na vaše nejčastější dotazy.

    Odeslání peněz na pobočce

    1. Najít pobočku
    Najděte pobočku MoneyGram ve své blízkosti na tomto odkaze.
    2. Připravte se na návštěvu pobočky. Přineste s sebou následující údaje:
    Pro všechny úkony odeslání:
    Svůj doklad totožnosti
    Úplné jméno příjemce odpovídající jeho dokladu totožnosti a jeho pobočku
    Částku, kterou chcete odeslat, plus poplatky
    V případě odeslání na bankovní účet také potřebujete název banky příjemce a číslo účtu
    V případě odeslání do mobilní peněženky také potřebujete mobilní číslo příjemce s mezinárodní předvolbou
    3. Dokončete svou transakci
    Dle situace vyplňte formulář pro odeslání. Předejte na pobočce vyplněný formulář s příslušnou částkou (včetně poplatků za transakci)
    4. Informujte příjemce
    Uchovejte si stvrzenku a sdělte 8místné referenční číslo příjemci pro vyzvednutí peněz. Peníze odeslané na bankovní účet nebo do mobilní peněženky budou uloženy přímo na účet.

    Požadavky se liší podle místa v České republice a pobočky. Požádejte svoji místní pobočku MoneyGram o podrobnosti o jejich procesu a postupech.
    Mějte při vyplňování formuláře převodu na vědomí, že jméno příjemce ve formuláři musí přesně odpovídat jménu v dokladu totožnosti, který příjemce předloží při vyzvednutí převedených peněz. Například John D. Smith NENÍ stejné jako John David Smith.
    Pobočky MoneyGram jsou k dispozici po celém světě. Abyste našli pobočku ve svém okolí, použijte náš nástroj pro lokalizaci poboček MoneyGram.
    Poplatky MoneyGram se liší podle místa odeslání a přijetí a podle odesílané částky. Pro odhad ceny své transakce použijte náš nástroj určený k tomuto účelu.
    Při odesílání peněz z Tesco maximální povolená částka 25 000 Kč.
    Převod peněz z Tesco lze uhradit pouze v hotovosti.
    Peníze jsou obvykle připraveny k vyzvednutí během několika minut od jejich úspěšného odeslání, bez ohledu na použitý způsob platby*.
    *S ohledem na provozní dobu pobočky a zákonné požadavky.
    MoneyGram nabízí výběr měn pro odesílání a příjem peněz ve vybraných zemích. Měnové možnosti si můžete prohlédnout, když použijete náš nástroj pro odhad ceny.
    Na veškeré podrobnosti o měnových možnostech, které máte při své transakci k dispozici, se zeptejte na své pobočce MoneyGram.
    Ne. Pokud pobočka v České republice, na kterou peníze odesíláte, umožňuje výběr peněz ve více měnách, vyberete měnu, ve které budou peníze vyplaceny, vy jako odesílatel.

    Použijte náš nástroj pro odhad ceny, kde ověříte, zda pobočka v České republice, na kterou peníze posíláte, umožňuje jejich výběr ve více měnách.
    1. Ujistěte se, že má správné referenční / potvrzovací číslo.
    2. Ujistěte se, že příjemce má platný doklad totožnosti s fotografií a že jméno v tomto dokladu odpovídá jménu, které jste uvedli při odeslání peněz.

    Mějte na paměti, že Vaše jméno na záznamu o převodu musí přesně odpovídat Vašemu jménu uvedeném v úředním dokladu totožnosti.
    Požadavky se mohou lišit podle místa v České republice a pobočky. Požádejte svoji místní pobočku MoneyGram o podrobnosti o jejich procesu a postupech. Pro další pomoc nás zkontaktujte nebo zavolejte na číslo 1-800-666-3947.

    Příjem peněz na pobočce

    Pro převzetí převáděných peněz budete potřebovat následující:

    Úřední doklad totožnosti s uvedením Vašeho oficiálního jména
    Referenční číslo – vyžádejte si referenční číslo od osoby, která Vám peníze odesílá

    Mějte na paměti, že Vaše jméno na záznamu o převodu, vyplněném osobou odesílající peníze, musí přesně odpovídat jménu uvedenému ve Vašem úředním dokladu totožnosti.
    Požadavky se liší podle místa v České republice, takže požádejte svoji místní pobočku MoneyGram o podrobnosti o jejím procesu a postupech.
    MoneyGram má pobočky po celém světě, takže nikdy nejsme příliš daleko. Chcete-li najít pobočku ve svém okolí, použijte náš nástroj pro lokalizaci poboček.
    1. Požádejte o referenční číslo svého převodu. Toto referenční číslo má k dispozici osoba, která Vám peníze odesílá.
    2. Navštivte pobočku Moneygram. Nezapomeňte si s sebou vzít své referenční číslo a doklad totožnosti*.
    3. Vyplňte na pobočce formulář pro příjem a předejte vyplněný formulář zástupci MoneyGram, abyste si mohli peníze převzít.

    Možná budete muset prokázat svou totožnost a to obvykle jedním z následujících způsobů:

    Cestovní pas
    Řidičský průkaz
    Občanský průkaz nebo
    Doklad totožnosti vydaný státem

    Je také možné, že budete muset prokázat své bydliště.
    Na přípustné doklady totožnosti a na podrobnosti o vlastním procesu a postupech se zeptejte na místní pobočce MoneyGram.
    Požadavky se liší podle místa v České republice a pobočky. Požádejte předem místní pobočku MoneyGram o informace o jejím procesu a postupech.
    *Mějte na paměti, že Vaše jméno na záznamu o převodu musí přesně odpovídat jménu uvedenému ve Vašem úředním dokladu totožnosti.
    Peníze jsou obvykle připraveny k vyzvednutí během několika minut od jejich úspěšného odeslání, bez ohledu na použitý způsob platby.*
    *S ohledem na provozní dobu pobočky a zákonné požadavky.

    Anti-Phishing

    Phishing je typ on-line podvodu, jehož cílem je ukrást Vaše osobní údaje, například:

    Uživatelská jména
    Hesla
    Údaje o kreditní kartě nebo
    Tajné otázky a odpovědi

    Phishing má obvykle formu e-mailu a je maskován tak, aby vypadal jako oficiální e-mail od služby MoneyGram. Odkazy v e-mailu Vás dovedou na falešnou internetovou stránku, která vypadá jako pravá stránka MoneyGram. Nejlepší je na odkazy v e-mailech vůbec neklikat. Pokud chcete naše stránky navštívit, zadejte naši webovou adresu přímo do svého prohlížeče a neklikejte na odkaz v e-mailu.
    Pokud máte podezření, že Vám přišel e-mail s phishingem, sledujte pozorně následující:

    Odkazy na internetové stránky, které Vás žádají o ověření údajů o Vašem účtu
    Odkazy na internetové stránky, které Vás žádají o uvedení čísla bankovního účtu nebo kreditní karty, uživatelská jména a hesla
    Hrozby, že pokud neověříte údaje o svém účtu, bude Váš účet zrušen

    Nejlepší postup je nikdy neklikat na odkazy uvedené v e-mailech. Místo toho zadejte adresu internetové stránky přímo do svého internetového prohlížeče.
    Tomu, abyste se stali obětí phishingu, nejlépe zabráníte tak, že budete pečlivě kontrolovat příchozí e-mailové zprávy a sledovat, jestli nejde o phishing, a budete mít povědomí o běžných podvodech
    Nejlepší postup je nikdy neklikat na odkazy uvedené v e-mailech. Místo toho zadejte adresu internetové stránky přímo do svého internetového prohlížeče.
    Pokud máte podezření, že vám přišel e-mail s phishingem, neignorujte to - naopak to ohlaste!

    Povědomí o podvodech namířených proti spotřebitelům

    Ne. MoneyGram vám NIKDY nepošle nevyžádaný e-mail, ve kterém by vás žádal o osobní nebo finanční údaje.
    Pokud dostanete podezřelý e-mail, který bude tvrdit, že je od služby MoneyGram, oznamte nám to, abychom to mohli prošetřit. A pokud máte podezření, že vaše finanční údaje byly zneužity, doporučujeme vám se ihned obrátit na váš finanční ústav.
    Osoba, která si chce vyzvednout peníze převáděné přes MoneyGram, musí předložit platný doklad totožnosti s fotografií a znát údaje o převodu.
    Abyste se mohli chránit ještě lépe, udržujte veškeré informace o převodu peněz v tajnosti a ujistěte se, že příjemce peněz dobře znáte.
    Pokud máte podezření na podvod v případě transakce, která ještě nebyla přijata, obraťte se na naše centrum péče o zákazníky na čísle 1-800-926-9400, aby byla transakce ihned zrušena.
    Máte další otázky? Kontaktujte nás, abychom vám na ně mohli odpovědět.