Děti Novorozenec První ovoce dejte dětem sladké a domácí

S prvním ovocem se dítě setkává obvykle po šesti měsících života. Spolu s novými chutěmi a konzistencemi si jeho organismus začíná zvykat i na čerstvé vitamíny a minerály.

Děti mají tendenci upřednostňovat sladkou chuť, protože mateřské mléko je přirozeně sladké. Proto začínejte raději se sladkým ovocem. Kyselé jablíčko osloví jen málokterého prcka, zato sladké odrůdy mu mohou zachutnat hned. Nemusíte se však bát, že dítě pak přestane odmítat mateřské mléko. Jeho chuť je pro miminko nejsladší.

Nejmenším dětem bude určitě chutnat broskvově - mrkvové pyré 

První ovocné příkrmy

Dříve, než zavedete první příkrm ve formě ovoce, poraďte se s pediatrem. Začněte s ovocem, které je lehce stravitelné. Rozmixujte nebo jej rozmačkejte vidličkou na pyré, dejte dítěti trošku na lžičce a nechte ho, aby si jeho chuť vychutnalo.

Sledujte, zda dítě po snědení ovoce nemá vyrážku nebo průjem, případně jiné zdravotní problémy. Jestliže toleruje jeden druh dva - tři dny, začněte podávat další. Další ovoce však zavádějte samostatně a pokud nezpůsobuje žádné zdravotní problémy, až potom ho kombinujte s předchozím.

Nedojedené pyré neskladujte, vyhoďte ho. Mohou se v něm začít tvořit bakterie, které by vyvíjejícímu se dětskému bříšku mohly uškodit.

Jak často a kolik má jíst malé dítě?

Jaké ovoce dětem nedávat?

Když kupujete ovoce pro nejmenší děti, vybírejte zaručeně zdravé, nepoškozené plody, ideálně bio kvality. Děti ještě neumí ovoce rozžvýkat a i když už mají zoubky, nezvládnou ho dobře rozkousat. Dávejte jim proto ovoce takové konzistence, která je neodradí od jeho konzumace.

Nedávejte dětem:

  • Bobule a drobné ovoce - hrozny, rybíz, borůvky, jahody, maliny ...
  • Velké kusy tvrdého ovoce jako jablko, hrušky
  • Neumyté ovoce
  • Citrusy se slupkou
  • Ovoce s peckami, jadérky a slupkou

Nejlepší první ovoce pro vaše dítě

První ovocné příkrmy by měly být z ovoce, které pochází z naší zeměpisné šířky. Tehdy hrozí nejméně alergií. Prvními ovocnými příkrmy tedy mohou být:

  • Jablka - zdroj vitamínu C, který pomáhá absorbovat železo a podporuje imunitní systém. Vláknina upraví trávení a vyprazdňování.
  • Banány - jsou vhodné také, ačkoli pocházejí z ciziny. Poskytují zdravou dávku draslíku, podporující činnost svalů a srdce
  • Hrušky - podporují imunitu a prospívají trávení
  • Broskve
    Meruňky

Přečtěte si, jaký přínos pro zdraví mají meruňky a broskve.

S těmito pěti druhy a se zeleninou si dítě vystačí do jednoho roku. Pak postupně přidávejte i červené ovoce - jahody, višně, třešně, maliny, rajčata. Červené ovoce je sice tuzemské, ale může způsobovat alergie, zvláště jahody, a proto má v dětských příkrmech místo až po roce.

Exotické ovoce a citrusy zařazujte do dětských příkrmů až na závěr.

Potravinová alergie se projevuje i ekzémem a rýmou

Zdroj: Healthyeating.sfgate.com, wholesomebabyfood.momtastic.com, babycentre.co.uk, parents.com, babycenter.com, thebump.com

Publikováno: před 11 měsíci
Vytisknout stránku
Sdílet článek

Články

A jéje! Žádné výsledky Prosím, změňte kategorii.

Příběhy psané s chutí, které budete milovat

A jéje! Žádné výsledky Prosím, změňte kategorii.
2 3 4 5 6 7